wtorek, 18 listopada 2014

Po maratonie

To była niezwykła i baaaardzo długa noc. Wieczorem w dniu 14 listopada spotkaliśmy się w szkole, aby rozpocząć nasz pierwszy Nocny Maraton Kodowania. Na początek pojawił się niezwykły gość Dyrektor Gimnazjum nr 3 w Olsztynie, który opowiedział nam o wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w  szkole. Mogliśmy również obejrzeć filmiki pokazujące  nowoczesne gimnazjum, w którym uczniowie na co dzień mają wiele możliwości do rozwijania swoich pasji i zainteresowań. Ten wieczór sprzyjał też rozwijaniu naszych pasji związanych z odkrywaniem programu Scratch. Tuż po spotkaniu z naszym gościem, odbył się specjalny wywiad dla lokalnej telewizji. O niezwykłych możliwościach programu Scratch opowiedzieli uczniowie z klasy 1c: Martyna i Mateusz, zaś z klasy 4b: Małgosia i Dominik. Po krótkiej przerwie podczas, której świętowaliśmy urodziny Julii, przystąpiliśmy do kodowania.  Cały nasz zespół został podzielony na 3 grupy. Pierwszaczkami zajął się pan Stefan Mazur, nasz szkolny informatyk, grupę pierwszą Bystrzaków do pracowni zaprosiła pani Weronika, zaś grupą drugą Bystrzaków zajął się Pan Dyrektor Andrzej Gredecki. Każdy zespół miał do wykonania zupełnie inne zadania. Najmłodsi czyli Cudaki kodowały w programie Daisy the Dino, zaś my - czwartoklasiści rozpracowywaliśmy Scratcha. Tym razem były to gry matematyczne, które stworzyliśmy dla pierwszaków. Umiejętności matematycznych nigdy nie za wiele!!! Stworzone gry udostępniliśmy Cudakom, aby mogli doskonalić umiejętność dodawania. Druga grupa Bystrzaków uczyła się dodawania tła, zmieniania duszka, dołączania muzyki. Jak się okazało, to po zajęciach potrafili już  też narysować proste figury geometryczne. Oznacza to, że Pan Dyrektor ostro zapędził Bystrzaków do pracy. 
Niestety, ale przyszedł też czas na odpoczynek i tak oto w dniu 15 listopada musieliśmy zakończyć prace związane z kodowaniem. Trzeba jednak przyznać, że tej nocy nikt z nas nie myślał o spaniu:)

















W kolejnym wpisie zaprezentujemy nasze prace, które powstałe podczas maratonu:)
Pozdrawiamy Bystrzaki i Cudaki - Mistrzowie Kodowania




poniedziałek, 10 listopada 2014

Nocny Maraton Kodowania

NOCNY MARATON KODOWANIA W SP 11 W WEJHEROWIE – 14/15.11.2014r. 
W tym roku po raz pierwszy uczestniczymy w Programie Mistrzowie Kodowania. Udział w zajęciach dodatkowych pozwala nam rozwijać nasze zainteresowania związane z programowaniem. Podczas jednych z takich zajęć, zrodził się nasz pomysł na zorganizowanie w szkole Nocnego Maratonu Kodowania. Chcielibyśmy, aby maraton w przyszłości na stałe został wpisany do kalendarza imprez szkolnych, jako jedna z atrakcyjnych form spędzania czasu pozalekcyjnego w szkole. Obok edukacji komputerowej, doskonalenia umiejętności programowania, maraton będzie też dla nas okazją do integracji. Wspólnie spędzony czas, w warunkach innych niż lekcyjne z pewnością zachęci nas do lepszej współpracy, wzmocni postawy koleżeństwa. W Nocnym Maratonie Kodowania udział wezmą uczniowie klasy 4b oraz uczniowie klasy 1c (tylko w pierwszej części). 
W programie maratonu zaplanowaliśmy także oglądanie filmów w języku niemieckim. 
 Przebieg Maratonu 
Początek akcji 14. 11.2014 19.00 – oficjalne otwarcie Maratonu, przywitanie uczestników, przypomnienie zasad udziału w imprezie. 
19.30 – 20.30 – Gość specjalny 
 20.30 - 21.30 – Programowanie cz.1 
21.30 – 21.45 Przerwa połączona z poczęstunkiem 
22.00 – 23.00 – Programowanie cz.2 
23.15 - Film - po filmie odpoczynek 
8.00 - 8.30 Porządkowanie miejsca imprezy, pożegnanie uczestników.

niedziela, 9 listopada 2014

wtorek, 4 listopada 2014

Grasz? Gram!

Pyk...pyk...pyk... to odgłosy piłeczek odbijanych o paletki. Narysowaliśmy paletkę, piłeczkę wypełniliśmy kolorem i przystąpiliśmy do kodowania. Każdy z nas miał inny pomysł na wykonanie tej gry. Najfajniejsze jednak jest to, że wzajemnie uczymy się od siebie. Pierwsza z kodowaniem gry poradziła sobie Natalia. Radek zaproponował, aby nagrać dźwięk na zakończenie gry. Trzy próby nagrania i zadanie wykonane. Pozostali dodawali muzykę wyszukując utworów na otwartych licencjach. Zuzia zamiast jednej piłeczki dodała do gry, aż trzy. Uwierzcie, że tak też można:)
Kto chce zagrać? Zapraszamy!

Gry wykonane przez Dominika, Julię, Radka, Zuzię i Natalię


    

W labiryncie

Pierwsza gra - kot w labiryncie. Udało się! Nie ma co tutaj dużo opisywać po prostu zobaczcie sami. Dominik udostępnił swój labirynt naszym kolegom i koleżankom i wszyscy byli pod wrażeniem. 

Figury geometryczne - to proste

Rysowanie figur geometrycznych na lekcjach matematyki wydaje się proste. Jednak, gdy mieliśmy zakodować naszych duszków, aby narysowali wskazaną figurę geometryczną, to mieliśmy wątpliwości, czy sobie poradzimy. Obawy były tylko przez chwilę. Po wyjaśnieniach otrzymanych od pani Weroniki szybko poradziliśmy sobie z tym zadaniem.
Co już potrafimy? Rysujemy kwadraty, trójkąty i koła. HURA! Jedna figura, a ile przy tym radości. Przykładamy pisak .... i gotowe.  
 Na zakończenie przyszedł też czas na zabawę.

Cudaki kodują

Po pierwszych zajęciach cudaki potrafią już dodać i usunąć duszka, zmienić tło, wybrać i dodać dżwięk. Z pomocą nauczyciela układają już  klocki i wydają krótkie polecenia dla swoich duszków. 

Code Week cd.

Kodowaliśmy z pierwszakami, ale... potrafimy też wykorzystać każdą wolną chwilę na kodowanie. Pomiędzy zajęciami znaleźliśmy się w gabinecie Pana Dyrektora i tam też doskonaliliśmy programowanie. To chyba była najpiękniejsza przerwa między zajęciami. Przyznajmy, że godzina zajęć bardzo szybko  nam upłynęła.


sobota, 1 listopada 2014

Code Week

Uczestniczyliśmy w Tygodniu Kodowania. Przez cały tydzień w naszej szkole doskonaliliśmy nasze umiejętności związane z kodowaniem. Postanowiliśmy także nauczyć kodowania naszych młodszych kolegów z klasy pierwszej. Podczas 2 godzin lekcyjnych uczyliśmy ich jak dodawać tło, zmieniać duszka oraz dołączać dzwięk.



Kodowanie czas zacząć

W bieżącym roku szkolnym po raz pierwszy bierzemy udział w Programie Mistrzowie Kodowania.Rozpoczęliśmy już nasze pierwsze spotkania podczas, których poznajemy program Scratch. Ten blog będzie miejsce, na którym będziemy starali się systematycznie zamieszczać wpisy przedstawiające nasze projekty.